1: آشنایی با Flutter

در اولین جلسه، دانش‌آموزان با یک پروژه جذاب و ساده آشنا می‌شوند که از امکانات AppBar و Drawer در فلاتر استفاده کرده و قابلیت‌های بالقوه این فریمورک را به نمایش می‌گذارد. هدف اصلی این جلسه، بیشتر از آموزش، نمایش قدرت و سرعت بالای فلاتر است.

2: ایجاد دکمه با قابلیت افزایش مقدار

یک برنامه در Flutter طراحی کنید که شامل یک Container قرمزرنگ باشد. در مرکز این کانتینر، به کمک Widget Center یک دکمه قرار دهید. عملکرد دکمه به گونه‌ای تنظیم شود که متن آن با هر بار کلیک، افزایش یابد.

3: صفحه ورود با دکمه‌های تعاملی

پروژه این جلسه، ساخت یک صفحه ورود ساده است که شامل دو فیلد متنی (نام کاربری و رمز عبور) و یک دکمه ورود می‌باشد. در این پروژه یاد می‌گیرید که چگونه از ویجت‌های متنی و فرم‌ها استفاده کنید و با اعتبارسنجی اولیه اطلاعات کاربر آشنا می‌شوید.

4: ساخت صفحه پروفایل کاربر

در این پروژه، یک صفحه شامل تصویر پروفایل، نام کاربر و توضیحات ایجاد می‌کنیم. همچنین دکمه‌ای برای ویرایش اطلاعات در صفحه قرار می‌دهیم. این پروژه شما را با نحوه کار با تصاویر، ویجت‌های لیست و چینش آشنا می‌کند.

5: برنامه تبدیل واحد

این پروژه شامل یک صفحه است که به کاربر اجازه می‌دهد واحدهای مختلف (مثل کیلوگرم به پوند یا سانتی‌متر به اینچ) را تبدیل کند. شما یاد می‌گیرید که چگونه از فیلدهای ورودی، منوهای انتخاب (Dropdown) و توابع ریاضی استفاده کنید.

6: لیست خرید

در این پروژه، یک لیست خرید پویا ایجاد می‌کنید که کاربر می‌تواند اقلام جدید به آن اضافه کند یا اقلام موجود را حذف نماید. این پروژه شما را با ویجت‌های لیست، مدیریت State و تعامل‌های کاربر آشنا می‌کند.

7: ساخت ماشین حساب ساده

پروژه این جلسه، ساخت یک ماشین حساب با چهار عملیات اصلی (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) است. این برنامه شامل دکمه‌های عددی و عملیاتی و یک صفحه‌نمایش برای نمایش نتیجه می‌باشد. هدف، کار با منطق برنامه و مدیریت رویدادهاست.

8: برنامه آب و هوا

در این پروژه، یک برنامه ساده نمایش وضعیت آب و هوا می‌سازید. این برنامه شامل یک فیلد ورودی برای وارد کردن نام شهر و نمایش دمای فعلی به‌صورت شبیه‌سازی‌شده است. هدف، آشنایی با کار با APIهای ساده و نمایش اطلاعات به‌صورت پویا است.

9: ساخت برنامه گالری تصاویر

در این پروژه، یک گالری ساده تصاویر می‌سازید که کاربر می‌تواند تصاویر را به صورت اسکرول‌پذیر مشاهده کند. شما با استفاده از ویجت‌های مربوط به لیست و گرید آشنا می‌شوید و نحوه نمایش تصاویر را یاد می‌گیرید.

10: برنامه مدیریت وظایف (To-Do List)

این پروژه شامل ساخت یک برنامه مدیریت وظایف است که کاربر می‌تواند وظایف خود را اضافه، علامت‌گذاری (انجام‌شده) یا حذف کند. شما در این پروژه مدیریت داده‌ها، استفاده از لیست‌ها و به‌روزرسانی State را یاد می‌گیرید.

11: برنامه ساعت جهانی

پروژه این جلسه شامل یک برنامه ساده است که زمان فعلی شهرهای مختلف جهان را نمایش می‌دهد. شما با نحوه مدیریت زمان و استفاده از کتابخانه‌های مربوط به زمان آشنا می‌شوید.

12: برنامه نقشه‌خوان ساده

در این جلسه، یک برنامه شامل نمایش یک نقشه ساده و نشان‌دادن مکان کاربر روی نقشه ایجاد می‌کنیم. این پروژه شما را با ویجت‌های مربوط به نقشه و کار با لوکیشن آشنا می‌کند.

13: ساخت برنامه فروشگاه اینترنتی کوچک

در این جلسه پایانی، پروژه‌ای پیچیده‌تر با چندین صفحه ایجاد می‌کنیم. این برنامه شامل صفحه نمایش محصولات، صفحه جزئیات هر محصول و صفحه سبد خرید است. در این پروژه یاد می‌گیرید که چگونه بین صفحات جابه‌جا شوید، داده‌ها را مدیریت کنید و تجربه‌ای نزدیک به یک اپلیکیشن واقعی ایجاد نمایید.

14. جلسه رفع اشکال

15. امتحان پایان ترم