برنامه نویسی پایتون 1
جلسه 1: نصب نرم افزارهای ضروری
- پایتون چیست؟ (فیلم آموزشی)
- نصب پایتون (فیلم آموزشی)
- برنامهای که چند متن ساده را چاپ میکند.
جلسه 2: آشنایی با مفاهیم پایه
- برنامهای که نام کاربر را گرفته و به او سلام کند.
- برنامهای که اسم و فامیل کاربر را به هم متصل کند.
- برنامهای که دو عدد از کاربر بگیرد و آنها را جمع کند.
جلسه 3: عملیات ریاضی
- برنامهای که مساحت مستطیل را محاسبه کند.
- برنامهای که سه عدد را گرفته و میانگین آنها را محاسبه کند.
- برنامهای که مساحت مثلث را محاسبه کند.
جلسه 4: ساختارهای شرطی و بازههای عددی
- برنامهای که دو عدد را مقایسه کند و مشخص کند کدام بزرگتر است.
- برنامهای که بررسی کند آیا عددی زوج است یا فرد.
- برنامهای که به نمرات خوب، متوسط یا بد واکنش نشان دهد.
جلسه 5: حلقههای تکرار (for و while)
- برنامهای که اعداد از 1 تا 10 را چاپ کند.
- برنامهای که اعداد داخل یک لیست را چاپ کند.
- برنامهای که اعداد زوج تا n را چاپ کند.
- برنامهای که از 1 تا 100 را در 10 ردیف و 10 ستون چاپ کند
جلسه 6: کار با رشتهها
- برنامهای که یک رشته را به حروف بزرگ و کوچک تبدیل کند.
- برنامهای که تعداد حروف مشخصی را در یک رشته بشمارد.
- برنامهای که طول یک رشته را چاپ کند.
- برنامهای که یک کلمه را در یک رشته جایگزین کند.
جلسه 7: لیستها و عملیات روی آنها
- برنامهای که یک لیست از اعداد را مرتب کند.
- برنامهای که یک عدد را به لیست اضافه یا کم کند.
- برنامهای که یک لیست را معکوس کند.
- برنامهای که بزرگترین و کوچکترین عدد موجود در یک لیست را پیدا کند.
جلسه 8: کار با فایلها
- برنامهای که اطلاعات ورودی کاربر را در یک فایل ذخیره کند.
- برنامهای که محتوای یک فایل را خوانده و آن را چاپ کند.
- برنامهای که اطلاعات جدیدی به یک فایل موجود اضافه کند.
- برنامهای که محتوای یک فایل را حذف کند.
جلسه 9: دیکشنریها
- برنامهای که یک دیکشنری ایجاد کرده و کلیدها و مقادیر آن را چاپ کند.
- برنامهای که مقدار مربوط به یک کلید خاص را از دیکشنری دریافت کند.
- برنامهای که یک جفت کلید و مقدار جدید به دیکشنری اضافه کند.
- برنامهای که یک کلید را از دیکشنری حذف کند.
جلسه 10: پروژههای تکمیلی
- برنامهای که خطای تقسیم بر صفر را مدیریت کند.
- برنامهای که اعداد لیست اول را دو برابر کرده و به لیست دوم اضافه کند.
- برنامهای که کد ملی را به عنوان کلید و نام را به عنوان مقدار در دیکشنری ذخیره کند.
- برنامهای که یک لیست از اعداد را ذخیره و بازیابی کند.
جلسه 11: پروژههای متوسط
- برنامهای که نام بازیکنان را ثبت و امتیازشان را مدیریت کند.
جلسه 12: پروژههای پیشرفته
- برنامه جلسه قبل بتواند اطلاعات خودش را ذخیره و بازیابی کند.
جلسه 13: پروژههای پیشرفته
- برنامهای که بازی سنگ، کاغذ، قیچی را پیادهسازی کند.
جلسه 14: مرور مطالب و آمادگی
جلسه 15: برگزاری امتحان
دیدگاههای بازدیدکنندگان
فاطمه نظری
سلام
23 روز پیش ارسال پاسخ